Hva gjør du hvis du som gründer plutselig ser virksomheten din vokse veldig sterkt på grunn av en riktig strategisk beslutning? Høyre: profesjonalisere. Det skjedde med rekrutteringsfirmaet Dixon & Company . Da antallet utsendte konsulenter på lønnslisten firedoblet seg på to år, valgte Dixon & Company BrightAnalytics-rapporteringsplattformen.
Som et rekrutteringsbyrå ser Antwerpen-baserte Dixon & Company ikke bare etter den perfekte nye medarbeideren for sine mange kunder, selskapet henter også inn frilansere for midlertidige oppdrag og utplasserer egne ingeniør- og økonomikonsulenter. Spesielt sistnevnte går som smurt: der det kun var 25 konsulenter på lønningslisten i 2017, vil det være over 100 innen utgangen av 2019.
“Da vi begynte å legge ut våre egne folk og bestemte oss for å dele opp i fire selskaper, innså vi at Excel ikke lenger var tilstrekkelig for vår økonomiske rapportering. Lederne i de forskjellige divisjonene hadde hver sine forventninger, og vi ønsket å gi dem så mye åpenhet som mulig,” sier Tom Ceusters, leder for kontor og administrasjon.
Dixon & Company – som ble født og vokst fra rent og uforfalsket entreprenørskap – bestemte seg for å profesjonalisere. “Under vårt første møte med BrightAnalytics visste jeg allerede: dette er ikke en leverandør, dette er et partnerskap. Vi så umiddelbart potensialet i samarbeidet og følte vi hadde å gjøre med en partner som ville tenke med oss. Det som også slo oss var fleksibiliteten til systemet. Alle våre behov ville bli dekket. I dag har det gått mer enn halvannet år, og de har gått utover våre forventninger.”
Snart la Dixon & Company merke til at deres kvartalsvise rapporteringsprosess ble tatt til neste nivå. “Tidssparingen på å forberede våre kvartalsmøter var enorm. Tidligere måtte vi ofte sende tallene sent på kvelden, dagen før møtet; nå er all data tilgjengelig med et museklikk. Den eneste ting vi må gjøre er å dobbeltsjekke at vi ikke har gjort noen behandlingsfeil på vår side. Da kan vi være sikre på at alt i systemet er korrekt. Det faktum at vi har et pålitelig system av høy kvalitet på vårt kvartalsvise møte som viser oss oppdaterte og korrekte tall, live, gjør hele forskjellen i verden. Vi kan stole på det.”
I løpet av 2019 bestemte Dixon & Company seg for å kjøpe BrightAnalytics sin driftsmodul også. “Dette var i tråd med vårt mål om å optimalisere prosessene våre ytterligere,” sier Tom. “Takket være denne modulen – som kobler sammen økonomiske data, HR-data og CRM-data – har vi klart å samle en rekke ting, og kartlegge interessant innsikt om konsulentene våre. Hvor mange dager jobbet de? Hvor mye opplæring trente de på. motta? Hvem ble hjemme når, og hvor mye tar alle inn? Denne forbedrede innsikten i konsulentvirksomheten vår hjelper oss med å oppdage og fikse flaskehalser raskere.”
Til slutt nevner han også BrightAnalytics sin proaktive tilnærming. “Situasjoner som vi kan møte i fremtiden er ofte allerede i stor grad integrert i deres løsninger. Men vi setter også pris på at vi bygger selskapet vårt sammen. Hvis vi har en bekymring eller en idé, vil en løsning følge i den nærmeste tiden fremtid. Med bare noen få øyeblikk med tilbakemelding oppnår vi vanligvis resultater veldig raskt. Det er veldig hyggelig”, avslutter Tom.