En gang hadde de fortsatt alle sine ansatte rundt bordet til lunsj, men i dag har SKINN BRANDING AGENCY vokst til et av Belgias største uavhengige byråer, med et team på mer enn 60 personer fordelt på 3 lokasjoner. En ledergruppe tar seg av den daglige driften, men det sier seg selv at eierne liker å holde seg oppdatert på fakta og tall. Tast inn… BrightAnalytics!
“Da vi fortsatt spiste lunsj sammen på ett sted, visste alle alltid hva som foregikk i ulike områder av virksomheten vår,” sier administrerende direktør Ruth Bossuyt entusiastisk. “Det er annerledes i dag. På grunn av vår sterke vekst de siste årene er oppgavene nå delt. Lederrollene overtas nå av en ledergruppe, men eierne ønsker naturligvis å ha fingeren på pulsen når det gjelder lønnsomhet, antall pågående prosjekter, leverandører, salg sammenlignet med våre mål…”
SKINN BRANDING AGENCY har sine data tilgjengelig i Teamleader Orbit og Exact Online, to pakker som ofte brukes i annonsebransjen. “Disse pakkene har imidlertid ikke dashbord tilstrekkelig,” påpeker Ruth. «Dataene ligger i systemet, men du vet ikke hvordan du har det på økonomisk og operasjonelt nivå. Det er derfor vi inntil nylig laget nedlastinger som vi la inn i Google Sheets. Jeg er imidlertid ikke en som liker å bruke åtte timer hver måned på det samme, for så å ende opp med en variasjon av forrige måneds resultat. Og på toppen, dette skapte en overflod av dokumenter. Jeg vil heller ha én versjon av sannheten.”
Hun bestemte seg for å søke etter “dashboarding-programvare” via Google og fant seg snart sammen med BrightAnalytics. Etter å ha deltatt på en informasjonssamling bestemte Ruth seg for å også sjekke ut November Five, som SKINN BRANDING AGENCY samlokaliserer i samarbeidshub THE MARKET, i Antwerpen. Uten å vite det fra hverandre, har November Five og vi allerede tatt mange av de samme programvarevalgene, fortsetter hun. Derfor våget jeg å stole på deres erfaringer. Salgsmøtet med BrightAnalytics var også bra, vi hadde en positiv tilknytning og prislappen falt innenfor mine forventninger. Tross alt, hvis vi bruker mye tid hver måned på å overføre data fra en programvare til en annen og lage grafer og tabeller, koster det oss også penger. Så jeg brukte knapt en time på å tenke på om jeg ville velge BrightAnalytics eller ikke, det var ja eller ja.” (ler)
I dag har Ruth til enhver tid sanntidsinnsikt i de økonomiske og operasjonelle parameterne de finner viktige hos SKINN BRANDING AGENCY. “Alle data fra Teamleader Orbit og Exact Online er samlet i BrightAnalytics. På en svært tilgjengelig og praktisk måte kan både eiere og ledergruppen til enhver tid se hvordan vi ligger an økonomisk og operasjonelt . Innsikt i fremragende leverandører, kostnader, inntekter, omsetningen per måned sammenlignet med vårt mål og resultatene for samme måned tidligere år, omsetning per kontoansvarlig eller medarbeiderprofil, lønnsomhet per prosjekt, profil eller klient…: alt er mulig . Alt presenteres visuelt i skreddersydde maler med tabeller og koblede grafer, slik at figurer kan tolkes raskt.”
Ruth er også veldig entusiastisk over samarbeidet og støtten. «Spørsmålene våre besvares raskt, vi trenger ikke å vente på løsninger. Vi har også jevn kontakt med supportavdelingen siden levering. I mellomtiden – mens vi fortsetter å jobbe med programvaren – avdekker vi nye muligheter. For eksempel skal jeg legge forberedelsene til salgsmøtet vårt inn i BrightAnalytics. Dette kan gjøres ganske enkelt ved å legge til en ekstra fane. Jo mer vi jobber med verktøyet, desto større oppdager vi dets potensiale og ser måten vi bruker programvaren på vokse ytterligere. Så jeg vil absolutt anbefale BrightAnalytics til andre og kolleger i reklamebransjen. Bare gjør det, for meg er det en no-brainer!” avslutter hun.
SKINN BRANDING AGENCY er et av Belgias største uavhengige byråer, og med egne ord “ganske på den ambisiøse siden”. Siden oppstarten i 2006 har byrået vokst til et strategisk designbyrå med et team på 60 personer (på tre lokasjoner i Brugge, Antwerpen og Amsterdam), som administrerer nasjonale og internasjonale merkevarer på tvers av alle sektorer. Tallene deres – nå tilgjengelige med et klikk på en knapp takket være BrightAnalytics – beviser deres ambisjon. Og de bruker mer enn gjerne sistnevnte for å hjelpe kundene deres å vokse også.