I BrightAnalytics kan vi enkelt implementere strukturelle endringer og legge til nye dimensjoner. Konsolidering tar nå nesten ingen tid, mens det pleide å ta mye lengre tid.

-Maarten Zwitserloot, økonomidirektør
"BrightAnalytics gjør det mulig for oss å raskt ta kontroll over nyervervede organisasjoner."
- Maarten Zwitserloot, økonomidirektør

Connectors in use

Modules in use

Raskere og mer effektiv beslutningstaking ved hjelp av data

Å drive en voksende organisasjon med store ambisjoner basert på tall er bare mulig hvis du velger å automatisere og digitalisere finansprosessene dine. Det er akkurat det Beyonder gjorde da CFO Maarten Zwitserloot ble med i teamet. Dette IT-selskapet handler om det de kaller «digital akselerasjon.» Kunne BrightAnalytics hjelpe dem med å oppnå dette også? Les videre for å finne ut.

«Beyonder følger en kjøp-og-bygg-strategi for å skape en paneuropeisk organisasjon med nok styrke til å betjene kundene våre på best mulig måte,» forklarer Maarten. «Målet vårt er ikke å bli størst mulig, men å hjelpe kundene våre med å akselerere digitalt på en smart og bærekraftig måte, slik at de kan styrke sin posisjon for fremtiden. Inntil nylig håndterte selskapene i gruppen vår sine finansielle prosesser på sin egen måte.» Finans ble hovedsakelig sett på som en støttefunksjon snarere enn en drivkraft. «Da jeg ble med som CFO, fikk jeg muligheten til å redesigne alt. Administrativt var målet mitt å automatisere og digitalisere så mye som mulig, slik at vi kunne styre virksomheten basert på dataene dette ville generere. Finansteamet vårt er lite, så vi må organisere oss så effektivt som mulig for å håndtere så mye som vi kan som et team.»

Støtte til strategien

Det første trinnet var å migrere alle regnskapsprosesser til ett enhetlig system. Etter det ønsket Maarten å implementere et forretningsintelligens-lag på toppen av organisasjonens administrative rammeverk. Han begynte raskt å lete etter et verktøy for å støtte dette. Vurderte Beyonder, som et programvareselskap, å bygge løsningen internt? Overraskende nok gjorde de ikke det. “Vi vet hva som er involvert i å utvikle programvare selv, noe som gjorde at vi raskt kunne ta de riktige beslutningene for å møte våre behov,” forklarer Maarten. “I tillegg, som en del av vår kjøp-og-bygg-strategi, ønsker vi å enkelt integrere nye organisasjoner. Hvis vi skulle bygge noe selv, for eksempel i Power BI, ville det føre til høyere vedlikeholdskostnader hver gang vi la til nye selskaper. Til sammenligning gjør løsningen vi bruker nå – BrightAnalytics – denne prosessen veldig enkel. På denne måten hjelper verktøyet oss med å få umiddelbar kontroll over oppkjøpte organisasjoner.”

Enkelt og effektivt

Takket være implementeringen av BrightAnalytics er det nå større ensartethet i hvordan Beyonder-gruppen håndterer finans. Selskapet startet med finansmodulen, som inkluderer ledelses- og aksjonærrapportering, budsjettering, tilpasset prognosering og konserninterne elimineringer. “Dette hjalp oss umiddelbart med å fremskynde månedsavslutningsprosessen fordi vi trengte å gjøre langt mindre manuelt arbeid. Tidligere knyttet vi alt sammen i Excel. Det tok ikke bare lengre tid, men det resulterte også i mangel på konsistens, høyere risiko for feil og mindre fleksibilitet. Hvis noe endret seg, måtte vi fikle med Excel-filene. I BrightAnalytics kan vi gjøre strukturelle endringer og legge til nye dimensjoner ganske enkelt, mens konsolideringer nesten ikke tar tid i det hele tatt. Det er en stor forbedring sammenlignet med hvordan ting var før.”

Kort tid etter implementeringen av finansmodulen begynte Maarten også å bruke den operasjonelle modulen, som inkluderer faktureringsappen. “Denne appen gir oss spesielt innsikt i fakturerbarhet. Som et tjenesteselskap er sporing av ansattes utnyttelse et nøkkeldatapunkt for oss. Hvor bruker kollegaene våre tiden sin? Hvordan utvikler kundeutnyttelse og priser seg? Nylig implementerte vi også kontrollappen. En av BrightAnalytics’ styrker er deres evne til å handle raskt. Når vi indikerte at vi ønsket å aktivere den, hadde de den oppe og kjørte på kort tid.”

Rask og fleksibel

BrightAnalytics’ evne til å reagere raskt og jobbe tett med kundene sine var en avgjørende faktor for Maarten. “Fra de innledende diskusjonene til implementeringen hadde vi utmerket og direkte kommunikasjon. BrightAnalytics-teamet svarer raskt, er åpne for tilbakemeldinger og foreslår til og med ytterligere muligheter for virksomheten vår. For eksempel tilpasset de faktureringsappen for å gjøre den enda mer effektiv for oss. I tillegg er plattformen veldig brukervennlig. Vi kan gjøre justeringer selv for å passe til selskapets behov. Vi er veldig fornøyde – så mye at jeg allerede har pekt flere CFO-kollegaer fra andre selskaper mot BrightAnalytics.”

Flower logo

Fordelene med BrightAnalytics ifølge Beyonder:

  • Kan enkelt integreres med ulike systemer
  • Rask implementering og konsolidering
  • Brukervennlig og fleksibel
  • Raskere månedsavslutning
  • Enhetlig rapportering
  • Personlig og kundevennlig service

Lurer du på hva BrightAnalytics kan gjøre for deg?

logo name

Om Beyonder

Beyonder akselererer digital transformasjon for europeiske bedrifter gjennom forretningsautomatisering. De mener at sann digital beredskap går utover å bare følge nåværende trender. Fremtidssikre løsninger innen digital strategi, data og AI, smart kode og cybersikkerhet gjør det mulig for organisasjoner å proaktivt reagere på markedsutviklinger, og holde dem et skritt foran. Uansett hvor mye teknologi som er involvert, er en personlig tilnærming alltid i forgrunnen. Og det er tilfeldigvis en av tingene de verdsetter mest med BrightAnalytics.