Dashboard for hver ansatt

BrightAnalytics kommersialiserte nylig rapporteringsplattformen den har utviklet de siste årene.

Programvaren tilbys som en nettbasert tjeneste, som lar bedrifter raskt få tilgang til sin økonomiske og operasjonelle forretningsinformasjon fra hvor som helst (i ‘skyen’). “Den store forskjellen med eksisterende business intelligence-verktøy er at dashbordet vårt ikke bare brukes av to eller tre personer fra toppledelsen, men også av styret eller selgerne,” sier Olivier Seynhaeve, en av de tre partnerne. “Alle i selskapet kan bruke det. BrightAnalytics jobber med forskjellige tillatelser for applikasjonen, så en leder får annen informasjon enn en selger.”

Selskapet klarte å overbevise et tjuetalls kunder og ønsker å nå en årlig omsetning på én million de neste årene. Siden september har teamet på åtte personer inkludert én selger, og selskapet utelukker ikke å gå ut i kapitalmarkedet for å bygge ut salgsteamet. Foreløpig var det ikke behov for ytterligere kapital. BrightAnalytics startet med egne midler “bare kort av garasjen” og prøvde å klare seg uten ekstra kapital ved å være sparsommelig og kreativ og generere inntekter fra forretningsapplikasjoner. Oppstarten har en todelt inntektsmodell: den tar penger for engangsinstallasjonen av plattformen, hvoretter bedrifter betaler en månedlig avgift for oppstartens tjenester.

 

Kilde: Trender, 30. oktober 2014, Benny Debruyne