Identifiser og bruker dine Key Performance Indicators

Hva er KPI-er? Key Performance Indicators er variable som de kritiske suksessfaktorene for din bedrifts reflekterer / meten. KPIs vil være avhengige av din bedrift og din bedriftsstrategi.

Driftsrapportering - salgs- og marginrapportering

Noen KPI’er må rettes opp på kortsiktig termin, andre og andre rettigheter på en langsiktig strategi. Du må også ta med et selskap i de nåværende månedene, og det er også et år-til-dato-omsett om utviklingen på middels lang tid som kan følges.

De valgte nøkkelytelsesindikatorer må:

  • de formålen av organisasjonen weerspiegelen
  • nøkkelen er til suksess
  • møtebar zijn

En gang de definisjoner av hva de er og hvordan de skal være store, og endre dette i prinsippet ikke mer.

1. Start med finansielle indikatorer

Hvis en Key Performance Indicator for eneste verdi er, må du være en måte å finne denne nøyaktige definisjonen på . Derfor starter mange bedrifter med økonomiske indikatorer som er basert på bokføring . KPIs bygde bokholddata er raskt implementert og krever lite investeringer.

KPI-er støttet for bokføring er også det olympiske minimum for elgselskap. Finansielle KPI’s kan eksistere ut statistikk på begge balanseregninger og/av gevinst-verlies. Eksempel: en banksaldo for «Days Sales Outstanding (DSO)» er indikatorer basert på balanseregnskapet. Enkelte finansielle KPI-er som er implementert, kan brukes til operasjonelle systemer. Utfør store mengder operasjonelle data kan egnet KPI’s avledet. Blant annet, produsert volum, antall mottatte bestillinger, antall fte, gjennomsnittlig marge per prosjekt, …

2. Volg ze op

Arbeid med KPI er regelmessig ved å bruke denne i daglige ledelsesrapportering. Ta de KPI’s operasjoner i budsjettering og vergelijk faktiske KPI’er med budsjettet i overgående perioder.

Sørg for at KPI-er oppfølges og undersøkes som de KPI-er under forventet varighet. Ta din administrasjon hver måned av 1 av flere KPI-er for å forbedre, eventuelt koblet til et bonussystem. For eksempel: Forbedre neste måned med antall dager kundekreditt med 10 % (som viser effekten av denne handlingen på kontantstrømmen).

3. Utvikling av et dashbord

I tillegg til månedlig oppfølging av resultatene, investerer mange bedrifter i utviklingen av et dashbord for daglige, daglige bedrifter i sanntid via en rekke møtepunkter for å følge. Oppfølgingen av operasjonelle KPI-er er nedsenket i en gradmåler for hva som skal komme, og det vil ikke være mulig for ledelsen på kort tid når det er nødvendig. Meten er kunnskap , ikke meten er zweten!

Suksessen for et dashbord er en stat med en kamerat der den brukes. Det er også nødvendig med et teknisk funksjonelt dashbord med riktige data. Hvis du sørger for at dashbordet brukes, må det være effektivt og attraktivt, og ikke alltid ha det beste og alltid konsultert.

Implementeringen av et dashbord trenger ikke alltid mye penger. Andre verktøy, som BrightAnalytics, kan raskt og effektivt koblet til forskjellige ERP- og bokholdsystemer. Disse verktøyene for kortsiktig rapportering på et høyere nivå for tildeling og grad av involvering av ansatte. Den nye siden i samme retning er én ting, et dashbord er alt ett verktøy som er i samme retning.

BrightAnalytics sentraliserer alle dine finansielle og operasjonelle data. De ijzersterke og tydelige dashboards gir umiddelbar oversikt i situasjonen for din bedrift og plasser dine operasjonelle data i kontekst. Sammenlign underlige ytelser, bygg så mange topp 10-er som du vil ha spotrisiko og anticipere tidige trender.

BrightAnalytics tilbyr en 360° oversikt over din organisasjon og gir deg en effektiv gjennomføring av strategiske beslutninger.

Vil du vite mer om vår løsning? Skriv en frittstående for én av våre webinarer for en demo .